Hoe blijf je professioneel en effectief communiceren als tegenwoordig veel klantgesprekken online plaatsvinden? Hoe zorg je voor voldoende persoonlijk contact met je gesprekspartner via Zoom, MsTeams, Google Meet, Hang-Out of Skype. In deze eendaagse (online) training ‘virtueel communiceren’ leer je alles over verbindend en doeltreffend online communiceren.
Effectieve online gesprekken
Effectieve offline gesprekken voeren is vaak al een hele uitdaging. Online communiceren is voor velen nog lastiger. Want wat zijn de ‘ongeschreven’ regels in een virtueel gesprek? Hoe zorg je dat je een prettig en persoonlijk contact opbouwt dat gelijkwaardig is aan de sfeer van een face-to-face gesprek?
Deze training helpt je om je professioneel uit te drukken in een online omgeving. Hoe kom je over op beeld, tijdens je videomeeting, in een klantgesprek of in een webinar? En komt dat overeen met wat je wilt uitdragen?
Misschien wil je zelf wel het liefst weer zo snel mogelijk terug naar de traditionele vorm van communiceren waarin we elkaar in de ogen kijken en tegenover elkaar zitten. Misschien ervaar je wel online vermoeidheid of loop je tegen belemmeringen aan. Deze training richt zich eveneens op het wegnemen van beperkingen, zodat je gaat ervaren dat online gesprekken voeren ook heel plezierig kan zijn als je de vaardigheden hebt om de ‘nadelen’ om te denken naar voordelen. Want wees eerlijk….. geen onnodige reistijd en reiskosten meer is toch ook wel heel erg fijn?
Om effectief online te kunnen communiceren is het onder andere belangrijk om een spiegel voorgeschoteld te krijgen. Tijdens trainingen wordt er veel gewerkt met persoonlijke feedback waardoor je bewust wordt gemaakt van jouw eigen manier van virtueel communiceren en hoe je over komt op beeld.
Deze training is bijzonder flexibel omdat alles online plaatsvindt. Ook kan je van te voren aangeven waar je in de praktijk tegen aanloopt, zodat dit in het trainingsprogramma kan worden meegenomen.
Resultaat
Online-etiquette, do’s en don’ts online communiceren, gespreksstructuur online gesprek, spiegelen, positief taalgebruik, omgaan met klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, schakelen tussen online kanalen, ombuigen van belemmeringen, meenemen van je klant, alles komt voorbij in de training virtueel communiceren. Je leert professioneel en efficiënt klantgesprekken voeren via online kanalen zodat je dezelfde kwaliteit kan leveren online als in je fysieke gesprekken.
Onderwerpen die behandeld worden zijn:
- Online etiquette, do’s en don’ts
- Prettig en professioneel overkomen op beeld
- Persoonlijk contact maken
- Positief taalgebruik
- Goede voorbereiding online gesprek
- Klant geruststellen, voorbereiden en meenemen
- Efficiënter werken door het leiden en sturen van het gesprek
- Een online-gesprek gestructureerd opbouwen
- Reageren op bezwaren en Professioneel omgaan met irritatie en ongenoegen
- Enthousiasmeren van je klant
- Gerichte feedback op huidige manier van virtueel communiceren
Informatie en aanmelden training virtueel communiceren
Benieuwd hoe wij het programma volledig laten aansluiten op je leerbehoefte? Bel 06-46200336