Klantgericht werken & doen

De training klantgericht werken en doen is een praktijkgerichte 1-daagse training voor teams, organisaties en hun medewerkers die de interne en externe klantgerichtheid willen verbeteren door de klant centraal te stellen.

Klantgericht werken en doen

Waar klantvriendelijkheid reactief en praktisch van aard is, is klantgerichtheid strategisch en proactief. Werken aan klantgerichtheid, is werken aan interventies die de klant als individu overstijgen. Klantgerichtheid is een combinatie van communicatieve vaardigheden, houding en sensitiviteit naar klanten. Niet alleen extern, maar ook naar de interne klanten. Een organisatie die dienstverlening hoog in het vaandel heeft staan zal klantgerichtheid dan ook onderdeel laten uitmaken van de gehele organisatie.

Resultaat

Klantgerichtheid maakt het verschil. Vooral als je klant ambassadeur is. Dat betekent dat jouw klant jouw organisatie waardeert met een negen of tien score. Omdat de klant zo positief over je is, raadt hij iedereen aan om bij jou te kopen én blijft hij trouw aan je organisatie. Tijdens de training leer je hoe je de klant centraal stelt en hoe je effectief klantbehoeften kunt bepalen. Je maakt gebruik van een positieve communicatiestijl. Je hebt het vermogen om communicatief aan te sluiten bij verschillende klanttypen. Hierbij ben je in staat effectief om te gaan met emoties en weerstand bij klanten. Ook heb je het vermogen een hoge servicegraad te combineren met het verantwoord stellen van grenzen. Je zult meer plezier en voldoening ervaren tijdens de contacten met je klanten.

 

Onderwerpen die behandeld worden zijn:

  • Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, wat is het verschil?

  • Vaardigheden in de communicatie met klanten
  • Het in kaart brengen van klantbehoeften
  • Structuur van een gesprek
  • Het creëren van optimale klantbeleving
  • Houding en sensitiviteit naar klanten
  • Regie houden in een gesprek
  • Positief communiceren
  • Verbale en non-verbale communicatie, beïnvloedingsstijlen, afstemmen en sturen van gedrag
  • Omgaan met ‘lastige’ klanten

Benieuwd hoe wij het programma volledig laten aansluiten op je leerbehoefte? Bel 06-46200336